Day1 - Wednesday, 3 September 2025 |
|
Day2 - Thursday, 4 September 2025 |
|
항공 여행 서비스의 기본과 공항 간 협력
공항 서비스에서 가장 중요한 측면은 승객이 항공기에 신속하고 원활하게 탑승할 수 있도록 하고, 도착 후 절차를 효율적으로 마칠 수 있도록 하는 것입니다. 연사는 최근 ACI 회원 공항 간의 협력 사례를 소개할 예정이며, 이 협력을 통해 승객 대기 시간에 대한 글로벌 성과 지표를 개발하고자 하는 노력에 대해 다룰 것입니다. 이 지표는 향후 전 세계 공항 운영 및 승객 편의 증진에 있어 중요한 역할을 할 수 있습니다.Air Travel Service Fundamental and Airport Collaboration
The most important aspect of airport services is ensuring that passengers can board their flights as quickly and smoothly as possible and complete arrival procedures efficiently upon landing. The speaker will introduce recent collaborative case among ACI member airports to develop passenger wait time global performance indicator, which may take a significant role in global airport and passenger facilitation.메가 허브 공항의 미래 전략
전 세계 주요 허브 공항의 임원들이 세계에서 가장 바쁜 공항들의 미래 전략에 대해 논의합니다. 공항 확장과 디지털 혁신에서부터 지속가능성 이니셔티브, 승객 중심의 서비스에 이르기까지, 패널들은 급변하는 환경 속에서 메가 허브 공항들이 직면한 도전과 기회에 대한 통찰을 공유할 예정입니다.Future Strategy of Mega Hubs
Executives from global hub airports will discuss the future strategies shaping the evolution of the world’s busiest airports. Form expansion and digital innovation to sustainability initiatives and passenger-centric services, the panels will share insights on the challenges and opportunities facing mega hubs in a rapidly changing environment.상호운용성 관점에서 본 페이퍼리스 여행
항공 산업이 디지털 솔루션으로 전환됨에 따라, IATA는 상호운용 가능한 기술을 통해 안전하고 효율적인 국경 관리를 가능하게 하는 데 핵심적인 역할을 하고 있습니다. 연사는 기존의 전통적인 여행 문서에 대한 의존도를 줄이기 위한 글로벌 표준과 협력에 대한 IATA의 전략적 프레임워크를 발표할 예정입니다.Paperless Travel from Interoperability perspective
As the aviation industry moves towards digital solutions, IATA is playing a pivotal role in enabling secure and efficient border management through interoperable technologies. Speaker will present IATA’s strategic framework for global standards and collaboration to reduce the reliance on traditional travel document.기술을 활용한 미래 항공 여행 경험
신기술은 항공사와 공항 서비스를 획기적으로 변화시킬 것입니다. 생체인식 기반 체크인, AI 기반 승객 맞춤 서비스, 스마트 보안 시스템 등 다양한 기술이 도입되고 있습니다. 패널들은 이러한 기술들이 운영을 어떻게 효율화하고, 여행자의 스트레스를 줄이며, 보다 원활하고 연결된 여행 경험을 제공할 수 있을지에 대한 미래지향적인 관점을 논의할 예정입니다Future Air Travel Experiences Leveraged by Technology
Emerging technologies are set to transform airline and airport services. From biometrics check-ins and AI-driven passenger personalization to smart security. Panels will discuss forward-looking perspectives on how technologies will streamline operations, reduce stress, and create a more seamless, connected journey for travelers.차세대 항공 안전
최근 전 세계 항공 교통량이 눈에 띄게 증가하고 있습니다. 승객 수가 늘어남에 따라, 안전을 유지하는 일은 그 어느 때보다 중요해졌습니다. 패널들은 인공지능(AI), 머신러닝, 자동화와 같은 혁신 기술이 위험 관리, 사고 탐지, 비상 대응 시스템을 어떻게 향상시키는 데 활용되고 있는지에 대해 논의할 예정입니다.Next Generation of Aviation Safety
Global air traffic has remarkably increased recently. With higher passenger volumes, the stakes for maintaining safety have never been greater. Panelists will discuss how innovations like AI, machine learning and automation are being deployed to improve risk management, incident detection, and emergency response systems혁신과 데이터 보호의 균형
항공 분야에서의 디지털 전환(DX)과 데이터 보호의 교차점에 대해 살펴봅니다. 이번 세션에서는 사이버 위협으로부터 데이터를 보호하기 위한 전략과 기술에 초점을 맞춥니다. 주요 주제로는 데이터 프라이버시 보장, 공항 네트워크 보안 강화, 빠르게 디지털화되는 산업 환경 속에서 정교해지는 사이버 공격에 대비한 디지털 시스템의 회복력 확보 등이 포함됩니다.Balancing Innovation with Data Protection
Explore the intersection of DX and data protection within the aviation sector. This session will focus on the strategies and technologies designed to protect data from cyber threats. Key topics will include securing data privacy, safeguarding airport networks, and ensuring the resilience of digital systems against increasingly sophisticated cyberattacks in a rapidly digitizing industry.항공 여행에서의 로보틱스 및 자동화 기술의 시너지
로보틱스와 자동화 기술은 항공 여행 경험을 변화시키고 있습니다. 전문가들은 수하물 처리, 보안 검색, 체크인 절차, 공항 내 고객 서비스 등 다양한 업무에 로봇을 통합함으로써 운영을 간소화하고 효율성을 향상시키는 방법에 대해 논의할 예정입니다. 또한 패널들은 로보틱스와 자동화 기술을 결합한 솔루션이 어떻게 인간의 실수를 줄이고, 승객 서비스를 향상시키며, 전반적인 운영 효율성을 높이는지를 강조할 것입니다.Synergizing Robotics and Automation Technology in Air Travel
The robotics and automation technology is transforming the air travel experience. Experts will discuss how the integration of robots for tasks such as baggage handling, security screening, check-in processes, and in-airport customer service is streamlining operations and improving efficiency. Additionally, panels will highlight how solutions combining robotics and automation reduce human error, enhance passenger service and increase overall efficiency.